Prijevoz ljudi ima dugu i bogatu tradiciju. Kako se razvijala industrija i znanost, tako su se razvijala i vozila za prijevoz putnika, a samim time se transformirao prostor unutar i van vozila koji je mogao biti iskorišten u reklamne svrhe.
Ljudi danas provode 70 posto svog vremena na otvorenom, tako da vanjsko oglašavanje predstavlja odličan način kako da vaša marketinška poruka stigne do velikog broja ljudi, i to u zanimljivom, upečatljivom formatu.
Rani početak
Prvi bilbord zabilježen je u starom Egiptu, a pretpostavlja se da su se prvi tiskani reklamni posteri pojavili upravo s pojavom tiska, te su kasnije postajali sve popularniji način vanjskog oglašavanja gdje su se postavljali na mjesta gdje se kretao veći broj ljudi.
Početak i uspon “Transit Advertising-a”
Prvi zabilježeni plakat u Americi, koji je postavljen na vanjsku stranu vozila datira iz 1850. godine. Naime, radi se o panelu koji je bio pričvršćen za ulično vozilo za prijevoz putnika, odnosno tramvaj na konjsku vuču, a reklamirao je newyoršku robnu kuću “Lord & Taylor”. Podaci govore da su reklamni operateri bili tadašnji kondukteri vozila koji su ugovarali ovu vrstu reklame.
Još jedan od začetnika tranzitnog oglašavanja bio je William J. Carleton, kondukter na liniji Treće avenije u New Yorku, koji je u svom vozilu lijepio reklamne znakove, pa se ovo smatra prvim početkom prodaje prostora vozila u reklamne svrhe.
- godine, gospodin Rosenfield koji je uvidio prednosti ovakvog vida reklamiranja, osnovao je reklamnu agenciju “Manhattan Railway Advertising Company”. Kompanija je bila izuzetno uspješna, te su u periodu od petnaest godina uspjeli prodati prostor vrijedan dva milijuna dolara.
- godine osnovana je agencija “Carleton & Kissam”, koja je uspjela da se ugovori o reklamiranju prebace od tadašnjeg lokalnog na nacionalni nivo.
Novi razvoj
Pojava električnih automobila donosi revoluciju u prijevozu putnika, te tako počinje i nova era razvoja oglašavanja, koja donosi tada modernizirane tramvaje koji su bili prostraniji i s udobnijim sjedalima, kao i većim mogućnostima za postavljanje interesantnijih reklamnih formata.
Moderno autobusno oglašavanje
Pojavom prvih autobusa početkom dvadesetog stoljeća, koji su bili u mogućnosti primiti mnogo veći broj putnika nego dotadašnja vozila, dolazi i kreativno i upečatljivo predstavljanje marketinške poruke.
Kasnije, s pojavom vinila koji se pokazao kao najbolji i najodrživiji materijal za oblijepljivanje reklame, počinje ono što danas nazivamo moderno autobusno oglašavanje.
Kreativnost u izradi ove vrste reklame nema granica i sve ovisi od toga na koji način želite predstaviti svoj proizvod ili uslugu. Autobusi kao pokretni dio urbanih sredina, privlače mnogo pažnje